Fosterhjem søkes!

Vi leter etter fosterhjem for flere barn og unge i kommunen akkurat nå! Kan du hjelpe?

Vi leter etter fosterhjem for flere barn og unge i Nord Østerdal akkurat nå. Kan du hjelpe?

Vi ønsker å komme i kontakt med deg som er varm, omsorgsfull og tålmodig, og som kan se verdien av å gi et barn eller ungdom den tryggheten, forståelsen og kjærligheten det trenger. Du behøver ingen spesiell utdannelse, men erfaring med barn og unge er en fordel.

Alle fosterforeldre får opplæring fra erfarne rådgivere i fosterhjemstjenesten. Barneverntjenesten vil følge deg opp og gi veiledning underveis i oppdraget. Du vil få dekket innkjøp av nødvendig utstyr, klær, fritidsaktiviteter og lignende til fosterbarnet, og ved behov blir du frikjøpt fra dine ordinære arbeidsoppgaver.

Er du interessert i å vite mer? Bli med på infomøte om fosterhjem 23. januar kl. 19 på Tynset rådhus! Her får du vite mer om hvordan du kan hjelpe barna i kommunen din ved å bli fosterhjem.

Har du spørsmål, kan du ta direkte kontakt med rådgiver i fosterhjemstjenesten, Eli Viland, på telefon 46618712 eller e-post eli.viland@bufetat.no