Høring - Reguleringsplan for Kvennbekkhellinga boligområde og Piperud hyttegrend

Formannskapet i Alvdal vedtok 22.08.2024 å legge forslag til detaljregulering 201901 Kvennbekkhellinga boligområde og Piperud hyttegrend ut til høring og offentlig ettersyn.

Sørvestre del av planområdet inngår som en del av nye boligområder i tilknytning til tettstedet Steia. Nordøstre del av planområdet, hvor det legges til rette for hytteutbygging, ligger ca. 1,5 km i luftlinje øst for torg- og stasjonsområdet på Steia. Planområdet er på ca. 867 daa, av dette er ca. 80 daa avsatt til boligformål og ca. 420 daa avsatt til fritidsbebyggelse.

Høringsdokumentene er tilgjengelig i planregisteret arealplaner.no.

Innspill og merknader til planforslaget rettes skriftlig til Alvdal kommune, Gjelen 3, 2560 Alvdal eller postmottak@alvdal.kommune.no innen 10.10.2024.
Nærmere informasjon om planarbeidet kan fås hos arealplanlegger Odin Sleen, tlf. 47 47 23 49.